Dagens unga tjejer inte mänskliga?



Det här gäller INTE alla! (men först & främst unga tjejer)

Jag blir så fascinerad av dagens samhälle, jag vet inte ens längre vad som är okej & inte längre?
Får en flicka se ut som tjejen som kollar sig i spegeln på bilden? Är det verkligen okej? Jag tycker inte det, & jag vet att jag har många där ute som är med mig! Vad i samhället har gjort att tonårstjejer ser ner på sig själva så mycket, & måste duga?
Alla vill väl vara omtyckta & alla vill vara älskade, men det är en stor skillnad på det & att känna de där tvånget som måna känner av att se perfekt ut, vara perfekt. Ingen kan vara det. & vi måste ju dra gränsen!
Var tog det vägen med att tjejer ska ha lite hull, rumpa, höfter & bröst? När kvinnan var vacker naturlig.
Det samma gäller alla plastik operationer som är så modernt idag, varför inte bara vara nöjda med oss själva istället? Kolla på Heidi Montag t.ex. var tog den söta naturligt vackra Heidi vägen? Nu är hon bara plastig. Men det är ju såna som henne dagens 15 åringar ser upp till?
Hur mycket vi än försöker vara alla till lags kommer där alltid finnas människor som älskar oss & människor som inte gör det!
Där kommer alltid finnas någon som vill knäcka dig. Men sånt får man leva med, det handlar om att ta till sig både kritik & beröm; ja!
MEN man kan ju inte gå hur som helst.
Okej jag slår vad om att vilken kille som helst skulle vilja ha hemma en bystig blondin för en natt, men vill DU verkligen vara den som nån bara vill ha FÖR EN NATT?
Varför vill man inte ha något äkta istället?
Människan håller ju på att mer & mer utvecklas till en plastig fejk! >
Jag tycker att vi alla från början redan behöver lära oss de faktum, det finns kraftiga & det finns tunna människor, men där finns minst lika många som gillar vardera. Stora & små, korta & långa, smala & tjocka, vi behöver båda delarna.
Tjejer måste förstå att Idealen är så fel!
Dessutom har undersökning visat att idealen kommer efter modellerna, & när man väljer modeller tar man så pojkiga kroppar som möjligt (inga höfter, ingen rumpa & inga bröst i princip) men detta beror på att designers som är populära nu är homosexuella & därför syr enligt de kropps figurer de gillar.
Som tur är så börjar de bli vanligare med plus modeller! Vi kan ju hoppas på att det håller i sig, de skulle unga tjejer behöva!





Kommentarer
Postat av: Josefin

Håller med starkt (y'

2010-08-15 @ 16:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0